Program Sehari Bersama Asdaf

Perancangan Allah lebih mengetahui kita dilahirkan dalam kaum apa dan bangsa apa, tetapi jangan sesekali kita menyalahkan takdir dalam dengan perkara yang telah Allah tetapkan. Mungkin yang telah diaturkan Allah adalah terbaik untuk kita.

Kali program bersama asrama darul falah PERKIM yang lebih dikenali sebagai ASDAF. Daripada penerangan yang diberitahu oleh pengetua asdaf, penghuni disini merupakan anak-anak orang asli yang dipilih dari semua perkampungan orang asli diseluruh Malaysia. Penghuni disini mendapat bantuan daripada orang ramai dari segi kewangan untuk menampung pembelanjaan pendidikan dan keperluan harian.

Program dimulakan dengan penerangan oleh pengetua asrama ini dan diteruskan dengan aktiviti gotong royong sekitar asrama. Selepas itu diteruskan dengan aktiviti berkenal-kenalan antara fasilitator dan penghuni disini dan bermulalah aktiviti yang lain.

Aktiviti yang terakhir adalah penyampaian hadiah kepada semua penghuni.
Biarpun bukan kali pertama ke sini tetapi ini kali pertama berjumpa dengan pengurusan yang baru disini mugkin dulu berjumpa orang lain dan sekarang berjumpa orang lain. Moga-moga mengeratkan hubungan silaturahim antara kita.

Harapan dari pihak asdaf akan kitorang tolong semampu yang boleh. Atas peluang dan masa, kitorang akan sedia menbantu selagi yang kami boleh. Moga Allah merahmati kita semua.





baru sampai......


penerangan oleh pengetua asrama

penerangan perjalanan program
perjalanan aktiviti

kije arifff


terima kasih kepada penganjur iaitu penghuni M’allah Aminah blok C& I dari UIA mengundang saya menyertai program ini. Walaupun tergesa-gesa tapi sangat bermakna.


Thanks for all.

We learn, we apply, back to society, Faculty of experience.








cuci tandas

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

adakah IC yang menbuatkan kita islam?

Dimana letaknya iman kita

Usik Dunia